УКРАЇНЦІ ДОВІРЯЮТЬ ТЕЛЕГРАМУ І ЮТУБУ БІЛЬШЕ, НІЖ ТРАДИЦІЙНИМ МЕДІА



                                          

Соціологічна група «Рейтинг» на замовлення громадської організації «Львівський медіафорум» та International Media Support у період із 1 по 13 квітня 2025 року методом особистого формалізованого інтерв’ю (face- to-face) провела серед мешканців України віком від 18 років (окрім окупованих територій) опитування щодо суспільних настроїв, інформаційної поведінки українців, рівня довіри до медіа тощо. Вибірка становила 2000 респондентів і є репрезентативною за віком, статтю та типом поселення.

Коротко про результати дослідження:

Telegram – головний засіб отримання інформації. Телеграм-канали постійно читають 40% опитаних, ще 12% роблять це часто (4-5 днів на тиждень).

Регулярне читання друкованих медіа – малопоширена практика.

Молодь у віці 18–29 років надає перевагу телеграм-каналам, вважаючи їх надійним джерелом, як і респонденти з вищим рівнем освіти та заможніші громадяни, для яких це одне з основних джерел отримання інформації.

Детальніше про результати соціологічного дослідження тут

Отримані показники є підставою здійснити бібліотекам коригування в планах роботи з питань медіаграмотності і формування критичного мислення.

Використовуємо різноманітні формати: інтерактивні заняття з розпізнавання фейків; ігри та квести з медіаграмотності; інтерактивні освітні платформи; мобільні додатки для перевірки фактів; семінари з перевірки інформації в соціальних мережах; тренінги з розпізнавання пропаганди; навчання роботи з офіційними джерелами інформації та безпечного користування месенджерами; розвиток навичок перевірки новин перед поширенням і т.п.

Про індикатори успіху (кількісні показники та якісні критерії) читайте у пості Людмили Лагути «Безпека громади починається з медіаграмотності» https://oth.nlu.org.ua/?p=11756



 


Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

«Сучасна публічна бібліотека від А до Я» – знайомтесь, опрацьовуйте, використовуйте!

ОНОВЛЕНІ ПРОСТОРИ БІБЛІОТЕК ТЕРИТОРІАЛЬНИХ ГРОМАД

НОВИЙ ЕТАП ПРОЄКТУ З ПІДВИЩЕННЯ СПРОМОЖНОСТІ ХАБІВ ЦИФРОВОЇ ОСВІТИ